Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Φτιάξαμε το δικό μας ημερολόγιο...

Τώρα που ο Δημήτρης Γεράσιμος έχει περισσότερη συναίσθηση του χρόνου, των ημερών, της εβδομάδας και όλων αυτών των χρονικών πλαισίων, ήθελα να του φτιάξω ένα ημερολόγιο στο οποίο μόνος του θα αλλάζει τις μέρες, τους μήνες και τις ημερομηνίες ώστε να του γίνει όλο αυτό ακόμα πιο αντιληπτό. 

Όπως έχω πει πολλές φορές, το καλό του διαδικτύου είναι πως κυκλοφορούν πολλές υπέροχες ιδέες αρκεί να ξέρεις να ψάξεις. Κάπως έτσι λοιπόν, βρήκα την έμπνευση μου, οπλίστηκα με ότι χρειαζόμουν συν κάμποση υπομονή- αφού τα χειροτεχνικά δεν είναι το καλύτερο μου- και έφτιαξα το πρώτο ημερολόγιο του μικρού μαιμουδιού. 




Το συγκεκριμένο είναι πολύ απλό! Αλήθεια! Πήρα το μάθημα μου μετά το quiet book και ήμουν πολύ πιο οργανωμένη! Να τι χρειάστηκα εγώ: 


  • Ένα μεγάλο λευκό χαρτόνι
  • αφρώδη χαρτιά χειροτεχνίας σε διάφορα χρώματα
  • χοντρό χαρτόνι λευκό- εγώ χρησιμοποίησα από συσκευασίες. 
  • μια τσόχα μέγεθος Α4
  • ψαλίδι
  • μια καλή κόλλα χειροτεχνίας ή έστω πιστόλι σιλικόνης
  • αυτοκόλλητα τύπου velcro (τα λεγόμενα χρατς που λέμε!) 
Για να κόψω τους αριθμούς και τα γράμματα, χρησιμοποίησα αυτά τα μαγνητάκια που έχουμε για να φτιάχνουμε λέξεις, (θα τα βρείτε με το κιλό στο γνωστό πολυκατάστημα). Πίεζα το κάθε γράμμα πάνω στο αφρώδες χαρτί και πριν φύγει το περίγραμμα, (γιατί φεύγει, πρέπει ένα ένα να τα φτιάχνετε), το σχεδίαζα με μολύβι. Είχα από πριν μετρήσει ποια και πόσα γράμματα θα χρειαζόμουν για να γράψω τις λέξεις με το πράσινο και μπλε χρώμα,  έτσι έφτιαξα όσα χρειαζόμουν ακριβώς και τα έκοψα με προσοχή. Το ίδιο και με τους αριθμούς τους οποίους στην πορεία κόλλησα πάνω στα κίτρινα τετραγωνάκια. Έκοψα επίσης τα λευκά χαρτόνια για να γράψω πάνω με μαρκαδόρο ανεξίτηλο τους μήνες και τις μέρες και τα κόλλησα και αυτά πάνω σε αφρώδες χαρτί. Έπειτα σχεδίασα τα σύννεφα και τις εποχές, τα έκοψα και τα κόλλησα και αυτά. 

Αφού γίνει όλη η προετοιμασία αρχίζει το διασκεδαστικό κομμάτι να τοποθετήσετε πάνω στο χαρτόνι όλα όσα φτιάξατε ώστε να δείτε πως θα σας χωρέσουν και πως τα θέλετε. Εγώ άλλαξα διάταξη αρκετές φορές μέχρι να καταλήξω σε αυτή. Ήθελα να φτιάξω και ένα ρολόι αλλά δεν μου έμεινε χώρος- δεν πειράζει ευκαιρία για ξεχωριστή χειροτεχνία. Μόλις λοιπόν αποφάσισα την τελική διάταξη αρχίζει ο εφιάλτης του velcro. Και λέω εφιάλτης γιατί εγώ είχα αγοράσει τότε με το quiet book χρατς με το μέτρο χωρίς αυτοκόλλητο, που είτε το έραβες, είτε το κολλούσες. Το ιδανικό είναι να το ράψεις μιας και δεν θα κολλήσει χωρίς να εναντιωθεί- όμως για μένα το ράψιμο δεν είναι επιλογή. Νομίζω πως αν είχα καλή ποιότητα κόλλα χειροτεχνίας δεν θα είχα πρόβλημα, (δεν είχα όμως γιατί την χρησιμοποιούμε και σε άλλες δραστηριότητες και αγοράζω την φτηνή), χρειάστηκε λοιπόν να επιστρατεύσω και την σιλικόνη- που όμως να ξέρετε δεν είναι μόνιμη λύση, θα ξεκολλήσει στην πορεία είναι μαθηματικά βέβαιο. 

Σας προτείνω λοιπόν αν δεν ράψετε,  να αγοράσετε γνήσιο velcro με το αυτοκόλλητο πάνω που είναι πολύ δυνατό και εύκολο στην χρήση. Αλλιώς και η δική μας λύση είναι καλή απλά να έχετε υπόψιν σαν πως πιθανώς θα χρειαστεί να ξανακολλήσετε μερικά στην πορεία- τα παιδικά χεράκια πάντα είναι πιο άγαρμπα από όσο θα θέλαμε! Υπολογίστε πως θα χρειαστεί να κολλήσετε χρατς πίσω από κάθε μήνα, αριθμό, μέρα, εποχή και καιρό και φυσικά στον πίνακα που θα φιλοξενεί τις καθημερινές αλλαγές. 



Έτσι λοιπόν ήταν το ημερολόγιο μας πριν σημειώσουμε την σημερινή ημερομηνία, καιρό και εποχή. 


Και έτσι μόλις τα σημειώσαμε... 



Το κολλήσαμε στον τοίχο δίπλα στην σκάλα για να το αλλάζουμε κάθε πρωί! Είχε πολύ ενδιαφέρον πως ο Δημήτρης Γεράσιμος έτρεξε αμέσως στο παράθυρο να βεβαιωθεί για τον καιρό και πως αμέσως συνειδητοποίησε με πιο άμεσο τρόπο την έννοια της εποχής. Όπως και το γεγονός πως δυο διαφορετικά νούμερα δίπλα δίπλα μας δημιουργούν έναν- πιο μεγάλο αριθμό! 

Αν προσέξετε η επιλογή των χρωμάτων δεν είναι τυχαία. Ο Δημήτρης Γεράσιμος δεν ξέρει φυσικά να διαβάζει ακόμη, οπότε θα αναγνωρίζει τις μέρες και τους μήνες φωτογραφικά. Ανά τριάδες λοιπόν έχουν διαφορετικό χρώμα- σύμφωνα άλλωστε με την εποχή που τους χαρακτηρίζει. Επίσης στις μέρες της εβδομάδας, το Σαββάτο και η Κυριακή έχουν διαφορετικό χρώμα και αυτές. 

Τώρα που το βλέπω ολοκληρωμένο θα επέλεγα άλλο χρώμα στην τσόχα και στα γράμματα πάνω σε αυτήν γιατί το πράσινο χάνετε στο σκούρο γαλάζιο- όμως σε γενικές γραμμές μου αρέσει πολύ και χαίρομαι γιατί είμαι σίγουρη πως θα τον βοηθήσει πολύ. 

Ετοιμάζουμε πολλά ακόμη, φέτος θα είναι μια πολύ δημιουργική χρονιά- είναι άλλωστε η τελευταία που θα περάσουμε παρέα πριν αρχίσουμε επίσημα το νήπιο! Και θα την αξιοποιήσουμε στο έπακρο! 

11 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απλά υπέροχο! Δεν ξέρω αν τα χειροτεχνικά είναι το καλύτερό σου ή το χειρότερό σου αλλά στο συγκεκριμένο έσκισες!! Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου! Δεν τα αγαπώ ιδιαίτερα, είμαι όμως και κομματάκι ψυχαναγκαστική οπότε προσπαθώ για το καλύτερο! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. μπραβο Γιαννα μου!! υπεροχη κατασκευη!! Γι'αυτο και ξετρελαθηκε το μαιμουδι!!
    Εγω θα προτιμουσα τη βαση απο μακετοχαρτο, που είναι πολύ ελαφρυ αλλα και αρκετα σταθερο. πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ γλυκιά μου Ελπίδα! Υπέροχο tip, Θα το ψάξω για να δω, μιας και ούτε το είχα ακούσει!! Φιλιά πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Είσαι σίγουρη ότι δεν θέλεις να γίνεις νηπιαγωγός; Θα ήσουν η αγαπημένη δασκάλα των παιδιών και των γονέων. Μπραβο κορίτσι! Πολύ όμορφο και προσεγμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς είμαι! (και έχω και τους λόγους μου!) Ήθελα ωστόσο για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα της ζωής μου! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ πολύ, από εσένα τιμή τα λόγια αυτά!

      Διαγραφή
  5. Βρε Γιάννα μου πόσο υπέροχη μανούλα είσαι!!!!! Ευλογημένο είναι το παιδάκι σου που σε έχει!!! Φανταστική χειροτεχνία, άκρως εκπαιδευτική!!! Μπράβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Βέρα, σε ευχαριστώ τόσο πολύ!!! Κάθε μέρα ξυπνάει με την χαρά να αλλάξει την ημερομηνία, να δει αν άλλαξε ο καιρός - θα τον βοηθήσει πολύ στα χρονικά πλαίσια το νιώθω!

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα. Από πού προμηθευτηκατε το χαρτί που είναι η βάση του πίνακα? Είναι αφρώδες χαρτί χειροτεχνίας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και χρόνια πολλά! Όχι η βάση είναι απλό χαρτόνι κανσον!

      Διαγραφή

Τα σχόλια σας είναι η κινητήριος δύναμη μου, Η αλληλεπίδραση που χρειάζεται κάθε blogger με τους αναγνώστες του. Θα χαρώ πολύ να σας δω εδώ κάτω...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...