Σας έχω την πιο εύκολη και διασκεδαστική δραστηριότητα για να κατανοήσουν τα μικράκια σας την έννοια της πρόσθεσης! Πραγματικά όμως!
Ο Δημήτρης Γεράσιμος δεν έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για καμία "μαθηματική" έννοια. Μετράει μέχρι το είκοσι, (δεν του έχω πει ποτέ παραπάνω τώρα που το σκέφτομαι), και παίζει με ευκολία επιτραπέζια που περικλείουν ζάρι. Του αρέσει να μετράει με το μέτρο όμως όλα έχουν απόσταση η ύψος 100! ;-) Ως εκεί. Δεν με απασχολεί φυσικά καθόλου αυτό, θα έρθει και ώρα όλων αυτών, όταν όμως είδα μπροστά μου στο διαδίκτυο αυτή την τόσο απλή κατασκευή, δεν μπορούσα παρά να την δοκιμάσω.
Είναι παραπάνω από εμφανές πως θα χρειαστείτε:
Ο Δημήτρης Γεράσιμος δεν έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για καμία "μαθηματική" έννοια. Μετράει μέχρι το είκοσι, (δεν του έχω πει ποτέ παραπάνω τώρα που το σκέφτομαι), και παίζει με ευκολία επιτραπέζια που περικλείουν ζάρι. Του αρέσει να μετράει με το μέτρο όμως όλα έχουν απόσταση η ύψος 100! ;-) Ως εκεί. Δεν με απασχολεί φυσικά καθόλου αυτό, θα έρθει και ώρα όλων αυτών, όταν όμως είδα μπροστά μου στο διαδίκτυο αυτή την τόσο απλή κατασκευή, δεν μπορούσα παρά να την δοκιμάσω.
Είναι παραπάνω από εμφανές πως θα χρειαστείτε:
- Ένα χάρτινο κουτί. (ένα κουτί παπουτσιών θα ήταν ιδανικό, εγώ χρησιμοποίησα ένα κουτί από playmobil.
- Ένα κομμάτι χαρτόνι σκληρό που να χωράει ακριβώς στην "πλάτη" του κουτιού.
- Δυο πλαστικά ποτήρια
- Αφρώδες χαρτί ή χαρτόνι σε χρώμα της επιλογής μας
- κοπίδι
- κόλλα σιλικόνης και απλή κόλλα
Κόβουμε τον πάτο από τα ποτήρια ώστε να φτιάξουμε έναν "σωλήνα". Τα κολλάμε σε απόσταση μεταξύ τους με την σιλικόνη. Σχεδιάζουμε και κόβουμε ένα συν και ένα ίσον με το αφρώδες χαρτί μας και τα κολλάμε στο κουτί. Έτοιμο το μαθηματικό κουτί μας! (εγώ επέλεξα να μην κολλήσω το χαρτόνι στην πλάτη, έτσι ώστε να μπορώ μετά να το ρίχνω και να κλείνω το κουτί μας ώστε να το αποθηκεύω πιο εύκολα. Δυστυχώς το καπάκι που είχε αυτούσιο το κουτί, δεν στεκόταν όρθιο. Αν έχετε ένα χάρτινο κουτί που το καπάκι του να ανοίγει και να στέκεται σε ορθή γωνία, είναι η ιδανική επιλογή!)
Τώρα μένει απλά να αποφασίσουμε τι θα προσθέτουμε! Εμείς επιλέξαμε τουβλάκια lego και ανθρωπάκια playmobil! (παίζουμε και ταυτόχρονα οπότε έχουμε δυο σε ένα!). Αυτό για αρχή βέβαια! Διότι μετά ήθελε να προσθέσει τα πάντα. Τα λεμόνια, τα πορτοκάλια, τα αυτοκινητάκια του και ότι άλλο χωρούσε ή δεν χωρούσε στα ποτήρια μας! Τον συγκλόνισε που έμαθε κάτι καινούργιο, (το συν και το ίσον), και επιτέλους ξεπέρασε το γεγονός πως "αφού είναι σταυρός μαμά, τι συν μου λες εσύ;;"
Δεν γνωρίζω αν έχει σημασία, (αν με διαβάζει κάποια εκπαιδευτικός ας με κατατοπίσει), μα τον παρότρυνα να ξεκινάει το πρώτο ποσό από τα αριστερά. Ρίχνει λοιπόν λόγου χάρη δυο κυβάκια στο αριστερό ποτήρι μετρώντας και λέγοντας: 2 τουβλάκια συν (και ενώ ρίχνει άλλα 4 τουβλάκια στο δεξί), τέσσερα τουβλάκια, ίσον... και μετράει όλα τα τουβλάκια στο κουτί. Ίσον 6 τουβλάκια- φωνάζει όλο χαρά!
Και κάπως έτσι αποκτήσαμε νέα εμμονή! Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα!
Μόλις έδειξα στον μεγάλο μου γιο την υπέροχη διασκεδαστική και άκρως εκπαιδευτική κατασκευή σας και αποφασίσαμε να την φτιάξουμε το σκ για το νηπιακι μας, να διασκεδάσουμε όλοι μαζί!!!θα ήσουν εκπληκτική νηπιαγωγός Γιάννα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟοοο σε ευχαριστώ πολύ! Ήθελα για χρόνια αλλά με απέτρεψε ο πατέρας μου- επιχειρηματιας στο πετσί του! Ανυπομονώ να δω την κατασκευή σας! Φιλιά πολλά!
Διαγραφήνα κανεις και αντιστροφες ποσών. Δηλαδή 2+3 και μετά ανάποδα 3+2, για να καταλάβει οτι με οποια σειρα κι αν τα προσθεσεις, το αποτελεσμα δεν αλλαζει! Σουπερ ιδέα Γιαννα μου!! πολλα φιλια
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ για το tip Ελπίδα μου! Μεγάλη αγκαλιά!!
ΔιαγραφήΑχ εσύ κ η ελπίδα πόσο όμορφα πράγματα ψάχνετε κ βρίσκετε κ κανετε; πολύ σας ζηλεύω άλλα ευτυχώς τα μοιράζεστε μαζί μας κ θα χω πλούσιο υλικό για όταν μεγαλώσει η μπουμπού μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι αυτό π ρώτησες εκπαιδευτικός δ ειμαι άλλα οι μαθηματικές πράξεις διαβάζονται από αριστερά προς τα δεξιά. Μήπως τον μπερδεψεις π τα βάζετε πρώτα στο δεξί Κύπελλο; με την έννοια ότι κάνει εικόνα της όλης πράξης κ αύριο μεθαύριο τα κύπελλα θα αντικατασταθουν από αριθμούς. Φοβερή ιδέα πάντως!
Μαρια
Από δεξιά έγραψα;;; Α, καλά έχω χαζέψει! Από αριστερά προς τα δεξιά εννοώ όπως πολύ σωστά λες και εσύ! Σε ευχαριστούμε πολύ Μαρακι μου, μεγάλη αγκαλιά!
ΔιαγραφήΠραγματικά φαίνεται πολύ καλό! και φυσικά πολύ έξυπνο!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ Λενιω μου!
ΔιαγραφήΓεια σου, Γιάννα! Στην πρώτη και δευτέρα τάξη το συν το λένε και, το μείον το λένε βγάζω και το ίσον το λένε "κάνει". Αφού ξεκινήσατε αυτό το ωραίο παιχνίδι, μπορείς να του κάνεις τα "ζευγαράκια" που κάνουν στην πρώτη δημοτικού για να αποκτήσουν ευκολία στην πρόσθεση. Εκεί τα μαθαίνουν απ' έξω σαν ποίημα, αλλά δε νομίζω ότι έχει αξία κάτι τέτοιο σε αυτή την ηλικία του μικρού σου. Τα ζευγαράκια είναι όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί που δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα τα ζευγαράκια του 4 είναι τα 0-4, 1-3, 2-2, 4-0. Καλά μαθηματικά! (Ελίνα)
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι το 3-1 φυσικά.
ΔιαγραφήΟοο σε ευχαριστώ πολύ για όλα τα χρήσιμα tip,θα τα αξιοποιήσουμε!! Φιλιά πολλά!
ΔιαγραφήΚαλά, ενθουσιάστηκα! Πολύ έξυπνη ιδέα! Learning through play αγαπημένη! Χαίρονται τα μικράκια και η δουλειά γίνεται χωρίς να το καταλάβει κανείς! Εύγε!
ΑπάντησηΔιαγραφή