Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020

Αυτή η πρώτη πρόταση....

 Όταν έγραψα το πρώτο μου κείμενο σχετικά με την νεογνική απώλεια, το 2014, το πρώτο σχόλιο που είχα κάτω από αυτό στο blog ήταν το εξής:

"Με αηδιάζεις"

Έτσι σκέτο και από ανώνυμο φυσικά χρήστη. Σοκαρίστηκα. Τι μπορεί να αηδίασε στο κείμενο μου αυτό, κάποιον τόσο πολύ για να το επικοινωνήσει κιόλας; Και γιατί; Ένιωσα σχεδόν βεβηλωμένη. Ήμουν έτοιμη να κατεβάσω το κείμενο και να σταματήσω το blogging γενικότερα. Αυτός που με απέτρεψε ήταν ο Παναγιώτης. Ο Παναγιώτης έχει ένα τεράστιο προτέρημα. Δεν του καίγεται καρφί τι πιστεύει ο κόσμος για αυτόν. Πραγματικά όμως. Και όπως δεν του καίγεται καρφί για αυτόν, έτσι δεν δίνει και σημασία σε τίποτα που να μην τον αφορά προσωπικά. Το ίδιο περιμένει και από τους άλλους. Όταν δεν συμβαίνει, οι άνθρωποι αυτοί απλά δεν υπάρχουν για αυτόν. Τέλεια και παύλα. Εγώ δεν είμαι έτσι. Αποζητώ την επικοινωνία, την διαπραγμάτευση, είμαι αρκετά ανασφαλής και το απολαμβάνω να γίνομαι αρεστή. Για αυτό αγαπώ και πολύ την γραπτή επικοινωνία γιατί ο άλλος μπορεί να επιλέξει αν θα ενδιαφερθεί για ότι έχω να πω χωρίς αυτό να με πληγώσει- όπως θα γίνει δια ζώσης όταν κάποιος θα αγνοήσει όσα έχω να μοιραστώ- είτε προκλητικά, είτε διακριτικά.

Αυτό λοιπόν το σχόλιο- με αηδιάζεις- ήταν μαχαίρι στην καρδιά για μένα και την κατάθεση ψυχής που είχα κάνει. Ο Παναγιώτης με προέτρεψε να μην απαντήσω καν- δεν άξιζε- να το διαγράψω εφόσον με προσβάλει και να συνεχίσω να γράφω όσα θέλει η ψυχή μου. Και να είμαι έτοιμη, εφόσον εκτίθεμαι να δεχτώ και κακή κρητική. Και εν μέρει, είχε δίκιο...

Έξι χρόνια μετά, ξέρω πολύ καλά πως έχει τεράστια διαφορά η κακή κριτική από την χολή και τα προσωπικά προβλήματα του καθενός κρυμμένα πίσω από ένα ανώνυμο προφίλ. Έξι χρόνια μετά, έχω μέχρι και υποψίες ότι το έγραψε άτομο του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος. Έξι χρόνια μετά, μαντέψτε... Δεν μου καίγεται καρφί. Έχω γράψει πλέον δεκάδες κείμενα για τις απώλειες που βιώσαμε και δεν μετανιώνω ούτε για ένα.

Κάθε ένα ήταν μια μεγάλη κατάθεση ψυχής, πνιγμένο στα δάκρυα μου μα και στην εξιλέωση και την γαλήνη της ψυχής μου. Και αφού ελάχιστοι στάθηκαν σωστοί απέναντι στο πένθος μας- μην θέλοντας να ακούνε για αυτό, μην μιλώντας για τα αγγελούδια μας, χωρίς καν να ανάβουν το καντηλάκι πότε πότε στο μνήμα του ενός- και επειδή ξέρω πολύ καλά πως το ίδιο ακριβώς βιώνουν όλες οι μανούλες αγγέλων, έγραφα για όλα όσα είχα ανάγκη με την ευχή να βοηθήσω έστω και ΜΙΑ μανούλα που νιώθει πως το περνάει όλο αυτό εντελώς ΜΟΝΗ.

Και μέσα από αυτό τελικά βοηθήθηκα και εγώ η ίδια.

Εκείνο το απαράδεκτο σχόλιο ήταν μια μόνο μαύρη κουκίδα μίσους σε μια θάλασσα αγάπης που έχω νιώσει όλα αυτά τα χρόνια μέσω αυτής της διαδικτυακής γωνίτσας μου. Πολλές φορές εύχομαι, όταν βίωνα τις δύσκολες εγκυμοσύνες, να είχα ήδη λογαριασμό στο ίντερνετ, προφίλ και το blog- σίγουρα οι ατελείωτοι εκείνοι μήνες θα είχαν περάσει πολύ πιο εύκολα...

Θα συνεχίσω λοιπόν να γράφω για τα αγγελούδια μας- μιλώντας μέσα από αυτά για όλα τα αγγελούδια του κόσμου. Όποιος νιώθει άβολα, έχει το απόλυτο δικαίωμα να αποχωρήσει από το blog, την σελίδα, από παντού. Δεν θα μας λείψει.

Γιατί όταν έχεις νιώσει πως το μεγαλύτερο όνειρο σου ναυάγησε... Όταν δεν έχεις φέρει εις πέρας το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο... Όταν η πρόταση σου έμεινε στην αρχή και σου φίμωσαν και το στόμα μετά επειδή τα λόγια σου θα προκαλούσαν αμηχανία... Όταν οι κραυγές σου έχουν υπάρξει σιωπηλές... (πως γίνεται, ε;) Τότε το μόνο που μπορείς να κάνεις, ενάντια σε όλα και όλους, είναι να μιλήσεις. Να φωνάξεις. Στην ανάγκη να ουρλιάξεις. Τόσο, που να ανατριχιάσουν όσοι ακούν....

Ο Οκτώβριος γενικότερα, αλλά και η 15η Οκτωβρίου ειδικότερα, έχουν καθιερωθεί ως μήνας και μέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με την νεογνική απώλεια και απώλεια κύησης. Σπάστε την σιωπή μαζί μου. Δημιουργήστε ένα κύκλο αγάπης.

Εγώ είμαι η Γιάννα. Έγινα για πρώτη φορά μητέρα στα 29. Στα 40 μου πλέον, είμαι μητέρα της Χριστίνας και του Δημήτρη, (που βρίσκονται στην γειτονιά των αγγέλων αφού πρώτα γεννήθηκαν στην 30η σχεδόν εβδομάδα), ενός αστεριού- δίδυμης κύησης του Δημήτρη, (που βιάστηκε να αποχωρήσει στην έβδομη μόλις εβδομάδα), του Δημήτρη Γεράσιμου, (που βρίσκεται στην αγκαλιά μου μετά από μια σχεδόν τελειόμηνη κύηση), και ενός ακόμα αστεριού... (που μας αποχαιρέτησε στην 10η εβδομάδα).

Μπορεί να έχω ένα μόλις παιδί στην αγκαλιά μου, μα τα έχω ΟΛΑ στην καρδιά μου. Μέχρι την στιγμή που θα πάψει να χτυπά. Μπορεί να μην μπόρεσαν να τα "δημιουργήσω"... Μπορώ όμως να τα αγαπώ μέχρι θανάτου...



14 σχόλια:

  1. Εγώ απλά θα σου πω, ευχαριστώ που είσαι εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιάννα μου... Συνέχισε για όλες τις μαμάδες και για σένα την ίδια, να μας ενημερώνεις, να μας ταρακουνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμένα πάλι με αηδιάζει το σχόλιο του ανώνυμου χρήστη που έγραψε " Με αηδιαζεις " και εύχομαι να το διαβάσει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ για ακόμη μια φορά θα αναφέρω ότι τα λόγια σας ηχούν βαθιά στην καρδιά μου και με συγκινούν κάθε στιγμή, κι ας μην είμαι ακόμη μανούλα.. Μόνο στην προσπάθεια όμως όλο αυτόν τον καιρό να γίνω και εγώ μανούλα, τα λόγια αυτά, τα κείμενα αυτά που είναι καταθέσεις ψυχής με αγγίζουν πολύ! Γιατί φυσικά αγχώνομαι και στεναχωριέμαι αρκετές φορές!
    Ευχαριστώ πολύ που μοιράζεσαι όλα αυτά μαζί μας και εύχομαι να είσαι πάντα δυνατή! Και ας μην αρέσουμε σε όλους, όντως τι πειράζει; είναι απλά ένας μόνο που δεν τον άγγιξαν τα λόγια καρδιάς που καταθέτεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη ότι είναι παραπάνω αυτοί που δεν τους αγγίζουν και δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι να τους αγγίξουν με τέτοιο τρόπο που να γράψουν ένα τέτοιο σχόλιο. Δεν έχει σημασία πια άλλωστε. Σου εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να γεμίσει η αγκαλιά σου σύντομα! Σε φιλώ γλυκά

      Διαγραφή
  5. Για εμένα ήταν ευλογία το γεγονός ότι κατάφερες να κάνεις λέξεις την απώλεια που έχουμε βιώσει πολλές από εμάς και να μην αισθανόμαστε μόνες. Σε ευχαριστώ.
    Είμαι η Αγγελική και είμαι μητέρα μιας κόρης που θα ήταν 18 χρονών και ενός γιου 16 χρ. που τα κατάφερε και είναι κοντά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου. Λυπάμαι τόσο πολύ για την απώλεια της κόρης σου. Να χαίρεσαι τον γιο σου, έχει άγγελο πρεσβευτή στον ουρανό... Σε φιλώ γλυκά γλυκά

      Διαγραφή
  6. Καλη Κυριακη!Μολις διαβασα την αναρτηση σας ,ενοιωσα την αναγκη να σας πω οτι πονεσα πολυ οταν καταλαβα οτι το μωρακι που κυοφορουσα για δευτερη φορα ,δεν πηγαινε καθολου καλα και εκανα αποξεση .Ολα αυτα στο 3ο μηνα
    Μετα απο 2 χρονια γεννησα μια χαρα το τριτο παιδι.Σκεφτομαι οτι τωρα που ο γιος μου ειναι 31 χρ και η κορη μου 25 χρ ,σφιγγεται η καρδια μου οταν σκεφτομαι εκεινο το μωρακι ,ενα τοσοδουλι που εφυγε.Πιστευω ακραδαντα οτι ηταν αγορι...
    Να χαιρεστε το παιδακι σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι πολύ γλυκιά μου για την απώλεια σου.. πώς να μην πονέσεις; Μεγάλη αγκαλιά στέλνω...

      Διαγραφή
  7. Γιατί όταν έχεις νιώσει πως το μεγαλύτερο όνειρο σου ναυάγησε... Όταν δεν έχεις φέρει εις πέρας το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο... Όταν η πρόταση σου έμεινε στην αρχή και σου φίμωσαν και το στόμα μετά επειδή τα λόγια σου θα προκαλούσαν αμηχανία... Όταν οι κραυγές σου έχουν υπάρξει σιωπηλές... (πως γίνεται, ε;) Τότε το μόνο που μπορείς να κάνεις, ενάντια σε όλα και όλους, είναι να μιλήσεις. Να φωνάξεις. Στην ανάγκη να ουρλιάξεις. Τόσο, που να ανατριχιάσουν όσοι ακούν.... ακριβώς αυτό! το είπες όπως δεν μπορούσα με λέξεις να το διατυπώσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να μην είχες νιώσει ποτέ έτσι... Λυπάμαι βαθιά. Σου στέλνω την πιο ζεστή αγκαλιά.

      Διαγραφή

Τα σχόλια σας είναι η κινητήριος δύναμη μου, Η αλληλεπίδραση που χρειάζεται κάθε blogger με τους αναγνώστες του. Θα χαρώ πολύ να σας δω εδώ κάτω...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...