Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Bullet journal- ατζέντα στα δικά μας μέτρα.

Από πέρσι νομίζω είχα δει σε μερικά αγαπημένα accounts στο  instagram τις πρώτες εικόνες από bullet journaling, εφόσον όμως δεν γνώριζα και δεν είχα ασχοληθεί νόμιζα απλώς πως μερικά ταλαντούχα κορίτσια ζωγράφιζαν στην ατζέντα τους ανά μήνα. Μόλις το καλοκαίρι, έπεσα πάνω σε αυτή την ανάρτηση από την Κόκκινη Καμέλια και κατάλαβα επιτέλους τι σημαίνει το περίφημο bullet journal. Στην αρχή πελάγωσα λίγο, μα όταν κατάλαβα τα βασικά μετά ήταν παιχνιδάκι! Πάμε να δούμε πως μπορείς να φτιάξεις και εσύ το δικό σου bullet journal;


Καταρχάς, το bullet journal αφορά στην ουσία μιαν ατζέντα, την οποία όμως σχεδιάζεις εσύ. Και αυτό ακριβώς την κάνει μοναδική. Διότι ακολουθεί την δική σου ζωή και τους δικούς σου ρυθμούς. Τις δικές σου ανάγκες. Επίσης είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένη από σένα- πράγμα που εκτός του ότι την κάνει μοναδική- ταυτόχρονα λειτουργεί ως μέγιστο αγχολυτικό τα βράδια που κάθεσαι να σχεδιάσεις τις σελίδες σου. Δεν θέλω να γράψω περισσότερα διότι η ανάρτηση της Μαρίας- λινκ της οποίας παραθέτω πιο πάνω- είναι παραπάνω από πλήρης, μπορείτε να ανατρέξετε εκεί. 

Τι θα χρειαστείς; 


  • Ιδανικά ένα τετράδιο μεγέθους Α5 (ούτε μεγάλο μα ούτε και μικρό, χωράει εύκολα στην τσάντα) με κουκίδες αντί για γραμμές που πραγματικά βοηθούν στον σχεδιασμό. Εγώ αγόρασα το δικό μου από τα tiger hellas.
  • Στυλό σε διάφορα χρώματα. 
  • Αυτοκόλλητα και ξυλομπογιές ή και μαρκαδόρους αν σκοπεύετε να ζωγραφίζετε ή να σχεδιάζετε διάφορα θέματα. (υπάρχουν και αυτοκόλλητα ειδικά για αυτού του τύπου τις ατζέντες όπως και stencil) 
  • Καλό μολύβι και καλή γόμα. 


Πως ξεκινάς τώρα να σχεδιάζεις το bullet journal για να μην μπερδευτείς; Ξεκίνα αφήνοντας μια ή και περισσότερες σελίδες απλώς για να αφήσεις το δικό σου στίγμα. Φρόντισε να είναι κάτι που σε κάνει να χαμογελάς μόλις το βλέπεις. Μπορείς απλά να γράψεις με όμορφα γράμματα την χρονιά. Μπορείς γράψεις αγαπημένα σου quote και να τα ομορφύνεις με αυτοκόλλητα και απλές ζωγραφιές όπως έκανα εγώ. 


Αν πιάνει το χέρι σου μπορείς να φτιάξεις και ολόκληρο πίνακα ζωγραφικής. Πραγματικά. Δεν φαντάζεστε ΠΟΣΟ υπέροχα journal κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Το βασικό είναι να κάνετε τα προσχέδια απαλά με μολύβι ώστε να σβήσετε πιθανά λάθη και να τα πατάτε μετά από πάνω με τον στυλό. Αυτή είναι η δική μου αρχή μιας και κάνω πολλά λάθη ακόμα, τόσο στην σχεδίαση όσο και στις ζωγραφιές μου. 

Αφού αποφασίσεις πόσο χώρο θα διαθέσεις για να εκφραστείς ελεύθερα πρέπει να αριθμήσεις μερικές σελίδες. Δεν χρειάζεται όλες μεμιάς, εγώ λόγου χάρη έχω αριθμήσει μόλις 20. Όταν φτάσω εκεί, θα συνεχίσω με τις υπόλοιπες 20 και ούτω καθεξής. Αυτό γίνεται  για τον λεγόμενο χώρο index όπου λειτουργεί σαν περιεχόμενα. Εκεί προσθέτεις τι υπάρχει σε κάθε σελίδα- μα εγώ ακόμα να αξιωθώ να το γράψω αφού δεν έχω ακόμα ολοκληρώσει όλα τα spreads που θέλω να κάνω. (για το τι είναι spreads δείτε ακόμα μια ανάρτηση της Μαρίας εδώ.)



Το επόμενο πολύ σημαντικό βήμα είναι το λεγόμενο future log. Πολύ πολύ σημαντικό για μένα. Εκεί σχεδιάζεις έναν χώρο και για τους 12 μήνες του χρόνου. Έτσι ώστε- ακριβώς επειδή η ατζέντα δεν είναι έτοιμη και την φτιάχνεις η ίδια σταδιακά κάθε μήνα- να μπορείς να σημειώνεις σημαντικά γεγονότα ή ραντεβού εκ των προτέρων- ώστε όταν έρθει πχ ο Νοέμβριος να συμπληρώσεις αυτή την υποχρέωση στο μηνιαίο spread. 



Αυτό ήταν! Τώρα μπορείς να σχεδιάσεις το μηνιαίο πλάνο σου! Και ξέρεις ποιο είναι το υπέροχο; Δεν έχει σημασία αν ξεκινάς τώρα- γιατί μπορείς να ξεκινήσεις και από τον Νοέμβριο. Δικό σου το πλάνο, εσύ κάνεις ότι θες. Πχ εγώ θα μπορούσα να έχω παραλείψει τον Σεπτέμβριο μιας και ξεκίνησα καθυστερημένα να το φτιάχνω, όμως ο ψυχαναγκαστικός εαυτός μου δεν με άφησε, έτσι έφτιαξα ένα απλά να υπάρχει μόλις 2 σελίδες spread. 


Ξεκίνησα με τα μικρά κουτάκια τον Σεπτέμβριο εφόσον δεν είχα πολλά να σημειώσω, όταν το έφτιαξα μιας και ξεχνούσα και πολλά που είχαν γίνει. Στον Οκτώβριο διατήρησα το ίδιο στυλ για να δω αν με βολέψει πραγματικά και άρχισα να πειραματίζομαι σχετικά με το τι θέλω να γράφω, πόσο χώρο χρειάζομαι κοκ. 





Αυτό που με τρελαίνει είναι πως μπορείς να ζωγραφίσεις ή να κάνεις οτιδήποτε, οπουδήποτε- εγώ δε που λατρεύω τα αποφθέγματα με βλέπω να τα χρησιμοποιώ κατά κόρον μέσα στο bullet journal  μιας και πραγματικά μου φτιάχνουν την διάθεση. 

Τον Νοέμβριο "ζεστάθηκα" ακόμα περισσότερο. Κράτησα το ίδιο στυλ spread για τις μέρες του μήνα, παρότι βλέπω πως σε κάποιες περιπτώσεις χωράνε οι υποχρεώσεις μιας οριακά. Έδωσα λιγότερο χώρο αυτή την φορά στο blog brainstorming  όπου γράφω είτε τις εμπνεύσεις για αναρτήσεις, είτε τις προγραμματισμένες αναρτήσεις,  για να δώσω χώρο στον σχεδιασμό του advent calendar που θα πρέπει να είναι έτοιμο πρώτη Δεκεμβρίου, αλλά και για άλλες τσαχπινιές που θα λάβουν χώρα τα Χριστούγεννα... (53 μέρες για την πιο όμορφη γιορτή του χρόνου)




Εκείνο το βράδυ που σχεδίαζα τον Νοέμβριο, είχα ακόμα μια έμπνευση! Να φτιάχνω κάθε μήνα μια κορνίζα σε μια σελίδα του bullet journal  και εκεί να μου ζωγραφίζει το μαιμούδι μια ζωγραφιά. Ξετρελάθηκα με την ιδέα γιατί τον είχε εξιτάρει όλο αυτό που έβλεπε να σχεδιάζω αλλά ταυτόχρονα είχε απογοητευτεί που δεν τον άφηνα να "γράψει", να σχεδιάσει ή να μουτζουρώσει και αυτός. Σκέφτηκα λοιπόν να τον κάνω να συμμετάσχει με αυτόν τον τρόπο και ενθουσιάστηκε φυσικά! Μου έχει ήδη ζωγραφίσει την ζωγραφιά του Νοεμβρίου! (μα δεν είναι υπέροχη;) 


Παρακάτω μπορείτε να δείτε πως ξεκινάω να σχεδιάζω, και πως καταλήγει... Μόλις περάσω το σχέδιο με στυλό και αφού στεγνώσει, φροντίζω να σβήνω το μολύβι που κρύβεται από κάτω... 




Ο Δεκέμβριος με έχει ήδη εμπνεύσει τόσο πολύ που δεν άντεξα- έχω ήδη σχεδιάσει μια μικρή τσαχπινιά- για πρώτη φορά μια ολόκληρη σελίδα μόνο για τον μήνα ως μήνα... 


Ζωγραφισμένο θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό... Τον Δεκέμβριο θα αλλάξω και το spread των ημερών, ενώ θα φτιάξω και μερικά ακόμα από τις ιδέες της Μαρίας- άρα θα επανέλθω για  update. Εύχομαι να κάλυψα όλες αυτές τις απορίες που μου θέτατε σε μηνύματα και ευχαριστώ και για την υπομονή μιας και είχα τάξει αυτή την ανάρτηση τον Οκτώβριο μα κατάφερα να την ολοκληρώσω σήμερα. Τις ιδέες για τα σχέδια στο bullet journal της παίρνω γενικά από το διαδίκτυο. Η γλυκιά Μαίρη φτιάχνει επίσης πολύ όμορφα spread, δείτε τα δικά της εδώ.  

Καλό μήνα με άφθονη δημιουργικότητα λοιπόν!

10 σχόλια:

  1. Γεια σου, Γιάννα! Χάρηκα πολύ που οι αναρτήσεις μου σε έβαλαν στον πνεύμα του bullet journal, αλλά χάρηκα ακόμα περισσότερο όταν είδα πόσο υπέροχα το εξελιξες και πόσο καλλιτεχνικό είναι το αποτέλεσμα! Δοκιμάζοντας κι άλλα spreads, θα χωθείς ακόμα πιο βαθιά, είμαι σίγουρη! ��

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το έχω λατρέψει αυτό το σύστημα γιατί είναι τόσο ευέλικτο και το προσαρμόζω όπως θέλω εγώ στα δικά μου μέτρα! Σ'ευχαριστώ για την αναφορά!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιαννα μου είναι τέλειο! Πιστεύω σου ταιριαζει απόλυτα ως δημιουργική και ψυχαναγκαστική φύση 😂😂 Εγώ γενικώς αποφεύγω όσο μπορώ να γράφω, κυρίως λόγω υποβόσκουσας τενοντίτιδας, αλλά και επειδή μου έρχεται σαν χάσιμο χρόνου (δίνω προτεραιότητα στο πρακτικό κομμάτι της ατζέντας. Μου αρκεί να σβήνω δουλειές!!) Πάντως ειμαι σίγουρη θα σου αλλάξει τη ζωή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα!Σε καταλαβαίνω αλλά για να καταλάβεις την φύση του ψυχαναγκασμού, μιλάμε για σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα συν ασβετοποιό τενοντίτιδα από τα χρόοονια εργασίας, δεν με πτοούν ωστόσο! Μου αρέσει πολύ διότι ειλικρινά καμία ατζέντα δεν έχει καταφέρει να διατηρήσει το ενδιαφέρον μου οπότε το αγάπησα και ας θέλει χρόνο και δουλειά! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Πολλή δουλειά και καλλιτεχνικό το αποτέλεσμα μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ετοιμάζω μια ανάρτηση για bullet journalling αφού και η κόρη μου έχει κολλήσει εδώ κι ενα χρόνο με την δημιουργία του κι έπεσα πάνω στην αναρτησή σου την οποία φυσικα θα αναφέρω στη δική μου. Λάτρεψα την ιδέα σου με τη ζωγραφιά του μικρού σου! Φιλιά
    Κατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου! Ανυπονω να δω ο μικρός λατρεύει την ζωγραφιά και το ότι έχει και αυτός το δικό του κομμάτι σε κάτι τόσο προσωπικά δικό μου! Φιλιά πολλά πολλά

      Διαγραφή

Τα σχόλια σας είναι η κινητήριος δύναμη μου, Η αλληλεπίδραση που χρειάζεται κάθε blogger με τους αναγνώστες του. Θα χαρώ πολύ να σας δω εδώ κάτω...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...